زندگینامه ی larry bird

 لری جو برد متولد 7 دسامبر 1956 بازیکن و مربی بسکتبال آمریکایی است.برد در دوران بازی دارای 2.06 قد و 100 کیلوگرم وزن بود.برد از سال 1976 تا 1979 در تیم دانشگاهی ایندیانا استیت بازی می کرد و در درفت سال 1979 توسط بوستون سلتیکس جذب شد.او از سال 1979 تا 1992 برای بوستون بازی کرد و در سال 1992 بازنشسته شد(به عنوان بازیکن).برد طی سال های 97 تا 2000 به عنوان مربی ایندیانا پیسرز فعالیت می کرد.در سال 2003 به عنوان مدیر اجرایی ایندیانا پیسرز معرفی شد. 

برد در West Baden ایندیانا متولد شد و در همانجا و شهر مجاور French Lickبزرگ شد که این باعث شد بعد ها به او لقب the Hick from French Lick رو بدن.برد در دوران کودکی با فقر روبرو بوده به طوری گاهی اوقات خانواده اش اون رو برای زندگی پیش مادربزرگش می فرستادند.مشکلات خانودادگی و اعتیاد به الکل پدر لری از مسائلی بود که ناشی از فشار روانی حضور در جنگ کره بود. 
مجیک جانسون و لری برد باعث دوباره زنده شدن لیگ NBA شدند که در دهه 70 کمتر مورد توجه رسانه ها و تلویزیون بود.جانسون با لیکرز در سال 1980 قهرمان NBA شد و برد این عنوان رو سال 81 به دست و آورد و جانسون سال 82 دوبار این عنوان رو پس گرفت.این دو بازیکن رقابت تنگاتنگی با هم داشتند. 
در 12 مارس 1985 برد در بازی مقابل آتلانتا 60 امتیاز آورد و یکی از بهترین بازی های خودش رو انجام داد.برد در فصل 77-78 با مربیگری در پیسرز عنوان مربی سال ان بی ای رو کسب کرد و تنها شخصی هست که تونسته هم MVP بشه و هم NBA Coach of the year. 
مجیک جانسون در جشن بازنشستگی برد گفته:"لری تو به من فقط یه دروغ گفتی،تو گفتی لری برد دیگری خواهد بود،اما هرگز لری برد دیگری نخواهد بود." 
لری برد با دوست دختر دوران دبیرستانش،جانت کوندرا ازدواج کرد؛ازدواج اونها تنها 11 ماه پایدار بود اما اونها صاحب یه دختر شدند.لری در سال 1989 دوباره ازدواج کرد. 


 

افتخارات: 
-
سه بار قهرمانی NBA در سال های 1981،1984 و 1986 
-
انتخاب شدن به عنوان MVP ان بی ای در سه سال متوالی 
-12 
بار حضور در آل استار ان بی ای 
-2 
بار ام وی پی فینال 
-
انتخاب شدن به عنوان MVP بازی آل استار 
-3 
بار قهرمان شوت های 3 امتیازی 
-
مربی سال ان بی ای 
-
مدال طلای المپیک 92 بارسلون با تیم مردان آمریکا 
و ... 
آمار در کل دوران بازی: 
21791 
امتیاز (24.3 امتیاز در هر بازی) 
5695 
پاس منجر به گل (6.3 اسیست در هر بازی) 
8974 
ریباند (10 ریباند در هر بازی) 


برچسب ها : <-TagName->

زندگینامه مایکل جردن

 در ۱۷ فوریه ۱۹۶۳ تولد نوزاد سیه چرده ای در بروکلین (نیویورک) موجب هیجان خانواده ای فقیر شد که با فریاد شادی و رضایت خود، توجه دوستان و همسایگان را به این نوزاد جلب کردند. تولد یک بچه برای هر خانواده ای رخداد شیرین و هیجان انگیزی است، اما این کودک استثنایی خیلی زود توجه آشنایان و مردم محله را جلب کرد. او در سن ۱۱ سالگی چنان بلند قد بود که همه بدون تردید اعلام کردند که وی باید بسکتبالیست شود و بورسیه بگیرد. بورسیه تحصیلی برای بسکتبالیست های خوب وبا استعداد یک پله ترقی وشانس بزرگ برای درخشیدن در مسابقات کالج است، اما این پسرک سمبل شعار ملی مسابقات حرفه ای من عاشق این بازی هستم شد(I love this game). او حتی فراتر از تصور خانواده و آشنایان خود رشد کرد وعنوان قهرمان دوران وبرترین ورزشکار ملی را به خود اختصاص داد. ستاره ای که فراتر از تایگر وودز (گلف) و پیت سمپراس (تنیس) درخشید ویک اسطوره شد. این ستاره مرد اول در میان سه قهرمان دوران است ونامش مایکل جردن می باشد.

در سال ۱۹۹۱ نخستین قهرمانی در ان بی ای را با تیم شیکاگو بولز تجربه کرد و این مقام را در سال های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ تکرار کرد تا به اصطلاح سه قهرمانی پیاپی (three peat) کرده باشد. جردن در اوج شهرت و توانایی در اوایل فصل ۱۹۹۳-۹۴ ، خود را بازنشسته کرد که مهمترین دلیل بازنشستگی او را می توان مرگ اسرار آمیز پدرش در سال ۱۹۹۴ دانست که اتهاماتی را متوجه مایکل کرد و تعادل روحی وی را بر هم زد. باوجود ترک ناگهانی NBA برای ادامه دوران بازی اش در ورزش بسکتبال ، وی مجدداً در ۱۹۹۵ به شیکاگو بولز بازگشت و آن ها را به سه قهرمانی پیاپی دیگر (یعنی three-peat دوم) در سال های ۱۹۹۶ ، ۱۹۹۷ و ۱۹۹۸ و نیز ثبت رکورد ۷۲ پیروزی در فصل ۱۹۹۵-۹۶ ان بی ای رساند. مشکلات خانوادگی وشایعات بار دیگر مایکل را به حاشیه برد و برای بار دوم در ۱۹۹۹ بازنشته شد، اما مجدداً برای دو فصل بازی در تیم واشینگتن ویزاردز ، در سال ۲۰۰۱ به NBA بازگشت.


برچسب ها : <-TagName->
صفحه قبل 1 صفحه بعد